Hakkımda

Fotoğrafım
Hayatı yaşanması gerektiği gibi yaşayan; aynı zamanda insan olmanın gerekliliklerini yerine getirebildiğini düşünen biri. Gülümseme ise hiçbir durumda yüzünden eksik etmediği bir davranışı. Mucizeleri bekleyen değil, onların peşinden koşan; mutluluğu ve huzuru yakalamak için elinden gelen her şeyi yapan aynı kişi.

24 Mart 2011 Perşembe

Kim Kazanır?

Keşke, geçmişten bir duruma karşı kullanılır. Keşke ile başlayan cümlenin devamı mutlaka olması istenen ya da olmamış olması temenni edilen bir şeyle gelir. Keşke’ de kısmen özlemişlik, kısmen pişmanlık vardır. Burukluğu en derinden barındırır içinde.

Belki, kesinliği ortadan kaldıran bir ifadedir. Olma ihtimali yüksek durumlar için kullanılır. Belki ile başlayan cümlelerde bir bir sıralanır istenenler. Belki’ de ümit vardır. Gönülden geçen dilekleri barındırır içinde.

Keşke yalnızca geçmişe ithaf edilir. Belki ise daha çok geleceği vurgular. Bu açıdan düşünülünce; belki-ler, keşke-leri yeniyor gibi gözükse de içlerini doldurdukları cümlenin ne anlatmak istediği iyi incelenmelidir.

Kimi zaman hangisine kapılıp gideceğimizi bilemeyiz. Dilimizden düşüremediğimiz zamanlarda daha iyi seçeneklerimiz olmalı. Belki yerine iyi ki; keşke yerine bir dahaki sefere diyebilmeliyiz. İşte o zaman biz kazanmış oluruz.

Belki ile keşke’ nin kavgası, beni benden alıyor bu aralar. Kim galip gelir sizce? Kim kazanır bu oyunu? Peki ben iyi ki mi diyeceğim, bir dahaki sefere mi? İyi ki dersem ne için diyeceğim, hangi seçenek için? Susayım ben artık en iyisi, cevapsız sorular sarmış her bir yanımı.

Bu arada kazanan ben olacağım, biliyorum; 
lakin çaktırmıyorum.
:)))

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...