Hakkımda

Fotoğrafım
Hayatı yaşanması gerektiği gibi yaşayan; aynı zamanda insan olmanın gerekliliklerini yerine getirebildiğini düşünen biri. Gülümseme ise hiçbir durumda yüzünden eksik etmediği bir davranışı. Mucizeleri bekleyen değil, onların peşinden koşan; mutluluğu ve huzuru yakalamak için elinden gelen her şeyi yapan aynı kişi.

18 Ağustos 2011 Perşembe

Söylerler

Hemen hemen herkesin her şey hakkında söyleyecekleri vardır. Bir türlü tükenmez söylenecekler. “Onu da söylesem, bunu da söylesem, araya şunu da sıkıştırsam” düşüncesiyle susmanın inceliği kaçırılır. Yerli yersiz söylenir bazı şeyler. Bazen ise ziyan edilir kelimeler.
Kimi kişiler bildiği şeyler karşısında susmayı tercih eder, kimileri bilmedikleri yanında konuşmayı. Gerçekten bilen kişiden daha çok şey bilircesine sözü alır ve sıralar düşüncelerini. ‘Sırası mıdır acaba?’ diye önüne arkasına bakmadan hem de.
Aklımızdan her geçen ağzımızdan çıkmak zorunda değildir oysa. Bunu bile dikkate almayan kişiler olur ara ara. Art niyetli veya iyi niyetli... Duydukları ya da gördükleriyle üzmek için paylaşanlar kadar içlerinden geçirdiklerini olduğu gibi paylaşanlar da...
İş konuşmaya gelince herkes konuşur, vardır elbet herkesin bir düşüncesi. Doğruluğu, yanlışlığı kimin umurunda olur ki? Konuşmak, aklından geçeni söylemek, kendi bildiğiyle yargılamak mantıklıdır onlara göre. Başka bir yol düşünmek uğraştırıcı ve sıkıntı vericidir. Ne gerek var ki haksız çıkmaya?
Söylerler söylemesine de dinlenirlikleri tartışılır düzeydedir artık. Herkesin düşüncesinin orta yolunu bulmak zordur. Her şey için yorum yapmayı alışkanlık haline getiren kişilere karşılık, her duyduğunu kulak arkası etmeyi alışkanlık haline getiren kişiler belirlemeye başlar.
Söylerler yani, yapacak bir şey yok. 

12 yorum:

YaşamPINARIM... dedi ki...

çok konuşanlardan olamadım hiç... ya da artık susuyorum, bilemiyorum...
çok dinleyen çok izleyen ve 3-5 kelimeden oluşan cümlelerle düşündüklerimi özetleyen biri oldum.. ve bi süre sonra, söylenenleri de dinlememeye başladım...
ilginç bişe bu... şimdi aklıma şu geldi,
organize işlerde Yılmaz ERDOĞAN, Erdal TOSUN, Tolga ÇEVİK, yemek yiyorlar ve ÇEVİK soruyor TOSUN'a, abi sen neden hiç konuşmuyorsun diye. O da cevap veriyor. "Biara çok konuştum hiç faydasını görmedim bıraktım"... Bendeki de böyle bişe belki de...

Sevgiler ;))

BuRCu dedi ki...

Yerine uygun olarak davranma sanırım seninki Pınar ve yapılması gereken tabii ki.

Ama toplumumuzda öyle mi? Her kafadan bir ses çıkar çoğu zaman. Hiç alakasız yerde hiç alakasız kişiler fikir beyan eder. Ne faydalarını görüyorlarsa! Anlattığın örnekteki gibi henüz farkında varamamışlar demek.

Yerinde, yerine yakışanı, haddimiz yettiğince yapmaya devam edelim biz. Güzel böyle :)
Sevgilerimle...

Volkan DENİZ dedi ki...

Söylesinler...
Söylediklerinin anlamı olmadığını fark ettiklerinde bir daha hiç konuşamazlar zaten. Bırak konuşsun herkes. Boş yada dolu olması mühim değildir. Mühim olan dinleyenlerin ne derece dolu olduğudur...
Sevgiler.. :)

BuRCu dedi ki...

Doğru diyorsun Volkan. Dediğim gibi yapacak bir şey yok. Belki bazen biz de söylüyoruzdur zaten :)

Ne derler hani, meydan geniş!
Sevgiler...

Hayal Meyal dedi ki...

Blogger'ın N'lerini Seçiyoruz!

En'lerimdesin ve Enlerin seçilmesinde yardımcı olur musun? Mim vari bişey bu da :)

http://hayalmeyalbuschra.blogspot.com/2011/08/bloger-nlerini-seciyor.html

BuRCu dedi ki...

Teşekkürler Büşra. Bakıp ben de yazacağım :)

two dedi ki...

Bülbülün çektiği dil' i belası.

:)

Uğur Böceği dedi ki...

Her ailenin içinde vardır böylesi tip... Maalesef bizdede var... yazıların harika...

Esra Dilara AKMAN dedi ki...

Burcuu, meraklanmaya başladım nerelerdesin :( umarım bir sorun yoktur, vakit azlığındandır yazamayışın.
özledik, öpüyorum çok.

selimcim dedi ki...

bunun bir de " derler derler " versiyonu var. bu arada nereye yazim bilemedim, özellikle sol sütundaki dizeler ve hüzünsel, eğlencelik yazılr $ukela olmu$, teprikler olsun, iyi günler, tabi böyle bir $ey mümkünse

BuRCu dedi ki...

Yorumlar için teşekkür ederim arkadaşlar. Uzun süredir yoktum, artık yorumlarınıza cevap verebileceğim :)

BuRCu dedi ki...

two, özeti aynen öyle :)

Uğur Böceği, teşekkür ederim...

Selim, o versiyonun mesajı farklı :) Aynı şeyden mi bahsediyoruz emin değilim tabii..
Bir de teşekkürler, sevindim beğenilmesine.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...