Hakkımda

Fotoğrafım
Hayatı yaşanması gerektiği gibi yaşayan; aynı zamanda insan olmanın gerekliliklerini yerine getirebildiğini düşünen biri. Gülümseme ise hiçbir durumda yüzünden eksik etmediği bir davranışı. Mucizeleri bekleyen değil, onların peşinden koşan; mutluluğu ve huzuru yakalamak için elinden gelen her şeyi yapan aynı kişi.

26 Temmuz 2011 Salı

Gülümsetenlerden

Çocukluğumun pamuk şekerden sonraki en güzel armağanlarından biri o. Daha okula bile gitmiyorken annemle salı pazarına gidişimin en hoş anlarının hatıralarda kalan kısmı o. Köye gittiğimizde yoldan geçen amcadan evdeki herkese yetecek kadar tabağa aldığımız ve evde hazırladığımız tatlılık o.
Doğduğum şehirde tatmıştım onu ilk. Sürekli istediğim, dondurmadan bile daha çok sevdiğimdi. İlkokul yıllarımda taşındığımız şehirde yoktu başlarda, sonraları oraya da geldi. Üniversite için gittiğim şehirde de yoktu; ama buzdan yapılanı çıkmıştı. Sıcakta meyve suyu ile buzu karıştıran bir buluş gibi dükkanlardaki yerini almıştı. Şimdi başka bir şehirdeyim ve burada da çocukluk armağanım var. Hala o güzellikle sevinebiliyorum. Sıcak yaz günlerinin serinleticisi unvanını kaptırmış değil hala başka bir güzelliğe.
Evet evet, o dediğim bildiğimiz kar helvası. Kış mevsiminde dağlara açılan çukurlarda biriktirilen karların yaz mevsiminde çuvallarla piyasaya çıkışı ve satışa sunuşu. Sıkıştırılmış kardan bardak yardımıyla kazınan parçanın üzerine dut veya vişne şurubu ya da pekmez konularak nefis bir lezzet haline dönüşü.
Enfestir o, lezizdir o :) Daha ne diyeyim ki ben o’na? Güzel işte :) 

22 yorum:

GÖK-TÜRK dedi ki...

Bu sıcak havalarda en güzeli meyve suyunu hazırlayacaksın.Manuel olarak :) Sonra onu bir kaba ya da bardağa ya da buz kalıbına koyacaksın sonra buzluğa.Sonra tam donmadan karlaşmış haliyle alıp kaşıkla yiyeceksin :D

Ekimoza dedi ki...

yazının sonuna kadar heyecanla bekledim ne acaba diye,resimden de mi çıkaramadın diyeceksin o kadar heyecanla okumuşum ki,dikkat edemedim:)ilk yorum yapan ben olmak istedim çünkü ben de bayılırım kar helvasına,hatta şimdi olsa da yesek Burcucum ıımm ıımm:)

Ekimoza dedi ki...

off off kaybettim GÖK-TÜRK benden önce yorum yapmış:(

BuRCu dedi ki...

Göktürk, seninki taklide giriyor :) "Ne taklidi, yaratıcılık yaratıcılık" diye savunmaya geçiyorsan eğer, baştan söyleyeyim bunun orjinali budur. İtirazları kabul edemeyeceğim :D

Ekimoza, azıcık merak katayım dediydim başarmışım sanırım :)
Biraz önce yedim ve sen de olsan şimdi, yine yerim yani :) Biraz ağzım donuk bir halde durabilirim karşında; ama olsun.
İlk yorumu kaptırmana karşılık kar helvası ısmarlayayım ;)

Ekimoza dedi ki...

fazlasıyla başarmışsın meraktan öldüm:) teklife hiç hayır demem valla,karşılıklı donuk donuk bakarız artık:)

BuRCu dedi ki...

Tamamdır, teklifim her zaman geçerli :) Donuk donuk bakmaya bile değer vallahi :) Gülücükler konuşur, biz konuşmasak da olur, onu yerken.

Volkan DENİZ dedi ki...

Evet, bir avuç kar ve meyve suyu.. Ben hiç yaz aylarında böyle bir şey tadamadım ama kışın çok denemişimdir, kendi imkanlarımla yaparak tabii. İnamıycaksın ama satıldığını da bilmiyodum :)

BuRCu dedi ki...

İnanırım inanırım, pek çok kişi bilmiyor. Aslında satılmadığı şehirlerde girişimcilik için ideal bir ürün :) Para kazanılır :)

Ev yapımı şerbetlerle karışınca çok güzel oluyor. Meyve suyu biraz hafif kalıyor, daha doğrusu içecek kıvamında kalıyor. Pekmezle denemeni de tavsiye ederim.

Volkan DENİZ dedi ki...

Yapsakmı ki böyle bişey :)
İnternetten baktım biraz, makinesi bile varmış.. Karlı bir iş olsaydı çoktan meydanlarda yerini almış olurdu zaten. Sanırım çok meraklısı yok. Ama pekmezle birlikte deniycem ve sana bildiricem düşüncelerimi. Tabii ancak kışa.. :)
Sevgiler..

BuRCu dedi ki...

Çıkış memleketine gelsen de bir görsen meraklısı var mı yok mu Volkan?
Kar helvacısının önündeki sandalyelere oturup da satıcısıyla sohbet etmeye başladığında yıllardır bu işle evlerini geçindirdiklerini, çocuklarına baktıklarını duyuyoruz aslında. Tabii yüksek maaşlı işlerle karşılaştırıldığında biriktirme olayı mümkün olmayabilir :)
Emekli olmaya yakın kişilere tavsiye edilir bir iş gibi düşünüyorum ben. Evde ne yapacağım dertlerine derman nitelikte.

Pekmez ev yapımı olsun ama ;) Bir de yine ev yapımı vişne şerbeti-içinde vişneleri de olacak- ikinci beğendiğim. Şimdiden afiyet olsun, kışa selamlar :)

Volkan DENİZ dedi ki...

Neresi bu çıkış memleketi? Bir söylede rahatlayalım, bende bir tadayım şundan.:)
Satıcıyla sohbet etmek ne hoş bir duygu...

BuRCu dedi ki...

Hele bir de çoluk çocuk çalışıyorlarsa o tezgahın başında ister istemez sohbet açılıyor ve doyumsuz oluyor.

Çıkış memleketi konusunda yanlış bilgi vermiş olursam, affola. Ben Aydın diye bilirim, anne-baba her iki tarafın da köklerinin orada olmasından bizi kandırırlar mıydı bilemem :) Ama öyle biliriz. Aydın merkez ve çeşitli ilçelerinde uzun yıllardır var olduğu söylenir.

Bu arada kar makinesi görmedim ben :) Bir önceki yorumda yazmayı atlamışım. Doğal kar yeriz, buz olursa yerken kaşıkla ezmek zorlaşabilir zaten.

Şerife dedi ki...

çok canım çekti çooook

BuRCu dedi ki...

Üzülerek söylüyorum ki yapay olanlarıyla yetinmek kaldı sanırım size. Ya da buralara bekleriz :)

cemReçete dedi ki...

merhabalar :) öncelikle yazınızı beğendiğimi söylemelim aşırı içten yazmışsınız hoşuma gitti :)diğer yazılarını da okumaya çalışacağım
blog aleminde yeni sayılırım,bloğuma katıldığın için teşekkürler arkadaşlarını da bloğuma beklerim :)

http://cemrecetem.blogspot.com/

BuRCu dedi ki...

Merhaba cemReçete. Hoş geldin, sefa getirdin :) Beğendiysen ne mutlu bana.
Yazılarda buluşmak üzere o halde ;)

komançi dedi ki...

bu tatlı adanaya has olan tatlımı?

BuRCu dedi ki...

Adana'dakini bilmiyorum açıkçası.

komançi dedi ki...

adanada bici bici diyorlar. bu nerenin tatlısı peki :)

BuRCu dedi ki...

Bu o değil :) Detaylarını bilmiyorum gerçi onun.

Kar helvası Aydın'ındır. İşin aslı bu konuda bir araştırma yapmadım, büyüklerimin yalancısıyım :) Ege'nin bazı kesimlerinde de vardır.

komançi dedi ki...

kar helvası hımm :) adanadakinin içinde nişasta oluyor ve hiç sevmemiştim :) kar helvası güzeldir ama pekmez varsa :)

BuRCu dedi ki...

Pekmez, sevilesi bir tercih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...