Hakkımda

Fotoğrafım
Hayatı yaşanması gerektiği gibi yaşayan; aynı zamanda insan olmanın gerekliliklerini yerine getirebildiğini düşünen biri. Gülümseme ise hiçbir durumda yüzünden eksik etmediği bir davranışı. Mucizeleri bekleyen değil, onların peşinden koşan; mutluluğu ve huzuru yakalamak için elinden gelen her şeyi yapan aynı kişi.

23 Haziran 2011 Perşembe

/ Merak İlaçtır/

Sevgili 1i yok mu? beni mimlemiş. Bazen öğrenme bazen irdeleme amaçlı giriştiğim işlerin tetikleyicilerinden biri meraktır zaten. Bence, doğru kullanıldığı takdirde merak iyidir.

Konumuz: Bugüne kadar merak ettiğiniz bir kişi, nesne, olay, vs. için ilginç, çılgın veya sizden beklenmedik bir şey yaptınız mı? Yaptıysanız açıklar mısınız?

Öncelikle belirtmem gerekir ki bir şeyi merak ettiğimden dolayı yaptığım araştırma ya da davranışlar benden beklenmeyecek bir durum değildir. Merak ettiğim her neyse, onu öğrenmek için bir yol bulmaya çalışırım. Bu sayede faydalı faydasız bir sürü bilgi edinebilirim.

Düşündüm, düşündüm ve ilginç bir şey yapmadığım kanısına vardım. Belki de yaptıklarım bana doğal geldiğindendir bu düşüncem. Merak ettiğime ulaşmak için çeşitli yollar denerim; ama bunu çılgınlık olarak değerlendirmiyorum.
Merak ve öğrenme isteği olmazsa kendimizi geliştirmemiz mümkün olmazdı sanırım. Ne demiş Albert Einstein: “Hiçbir özel yeteneğim yok. Yalnızca tutkulu bir meraklıyım.

Ben de sizleri mimliyorum ;)

19 yorum:

Kaka Kuka dedi ki...

Fazla merak iyi değil derler bizim orda :)

BuRCu dedi ki...

Sizin oraların içi fesat :)

Kaka Kuka dedi ki...

Heeheheh :)

particle dedi ki...

Çok sevdim cevabını. Ben de mimi okuduğumda düşünmüş bir şey bulamamış idim:)

BuRCu dedi ki...

Kaka Kuka, :)

particle, teşekkür ederim :)

ÖZGÜR dedi ki...

Teşekkür ediyorum Burcu...Ben merak dolu,sürekli cevaplar arayan iki çocuk annesi olarak kendiminkilerin peşini bırakıp, onların meraklarının peşinden koşup duran bir beyinle yaşıyorum.Biraz yorucu olsada bambaşka kapılara çıkan yollarda olacağım taaa ki, onlar büyüyene kadar.sevgiler...

BuRCu dedi ki...

'Onlar sizin gözünüzde hiç büyümeyecek' gerçeğini hesaba katacak olursak farklı yollara girmek her zaman için devam edecek :) Heyecanlarınız daim olsun.

Sevgiler, saygılar...

Şerife dedi ki...

son zamanlarda meraktan en çok dert yananların başında geliyorum burcu çünkü 3 yaşındaki oğlum evde ne görürse nerden aldın diye diye başımı şişiriyor :)

BuRCu dedi ki...

:) Şimdiden başlıyor sorgulayıcı olmaya, ne güzel. Tabii size kolay gelsin :)

Volkan DENİZ dedi ki...

"Meraklarım sayesinde bugün iki kelimeyi bir araya getirip cümle kurabiliyor ve toplumun içinde yaşayabiliyorum."
"Meraklarım sayesinde ağzımı bıçak açmadan oturuyor ve toplum içine çıkamıyorum.."
demiş aynı adam... :)
sevgiler...

BuRCu dedi ki...

Öyle mi? Bilmiyordum :)
Teşekkürler Volkan.
Sevgiler...

Volkan DENİZ dedi ki...

Yok bu lafı söyleyen Einstein değil :)
Her iki cümleyi söyleyen adam aynı anlamında :)

BuRCu dedi ki...

:) Yerle bir olduğum andır bu an. Vikisöz'de aramıştım, itiraf ediyorum :)

Sözlerdeki çelişkiye değinsek mi, bilemedim.

Volkan DENİZ dedi ki...

zaten olayda merakın yarattığı çelişkili ortamdır.. :)
ikinci cümle meraklarım sayesinde değil, meraklarım yüzünden olacak..
bu arada fena halde güldüm.. :)

BuRCu dedi ki...

'Yüzünden' olursa anlam farklılaşıyor. Çelişki hafifledi :)

Gülersin tabii, utancından kızaran benim :) Neyse ki hatalı bir şey söylemedim.

Volkan DENİZ dedi ki...

yok utanma hata benim :)
sevgilerle..

BuRCu dedi ki...

Estağfurullah, ne hatası.
Algıda seçicilik durumu meydana geldi.
Saygılar... :)

1i yok mu? dedi ki...

Vermiş olduğum mimde en enteresan cevabı sende buldum. Senden de bunu beklerdim. Tebrikler güzel olmuş.. ;)

BuRCu dedi ki...

Teşekkür ederim :) Onur duydum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...