Hakkımda

Fotoğrafım
Hayatı yaşanması gerektiği gibi yaşayan; aynı zamanda insan olmanın gerekliliklerini yerine getirebildiğini düşünen biri. Gülümseme ise hiçbir durumda yüzünden eksik etmediği bir davranışı. Mucizeleri bekleyen değil, onların peşinden koşan; mutluluğu ve huzuru yakalamak için elinden gelen her şeyi yapan aynı kişi.

15 Haziran 2011 Çarşamba

Yağıyor Yağmur Bana Doğru

Elinde içeceğin pencere önünde oturmuş izliyorsan ya da sıcak yatağında uyuyorsan yağmur şakır şakır yağarken; seversin onu. Sesi alır götürür önce seni, sonra yere düşen damlaların hareketini izlerken bulursun kendini. Görüntüsünün hoşluğu hele… Bambaşkadır o.

Her zaman sevilmez yağmur. Dışarıda işin varsa yağmamasını dilersin içten içe. Islanmaktan çekinmiyorsan yine güzeldir yağmur. Baştan aşağı yenilenirsin adeta.

Yağmura bakarak neler neler düşünülmez ki? Ne hayaller kurulmaz ki? Geçmişin hüzünleri gelmez mi akla her yağmur damlasında? Geleceğin sevinçleri üzerine çıkılmaz mı zihinde yolculuğa?

Yağmur kederdir benim için. Durgunlaşma sebebidir. İçe kapanış ve düşüncelere dalış; sonra o değilmiş gibi normale dönme sürecidir.

Yağışı ayrı güzel, arkasında bıraktığı etki ayrı güzeldir yağmurun. Sizce de öyle değil mi? Hafif bir serinlik, gökkuşağı, toprak kokusu… Havayı içine çektikçe kederin yerini huzura bıraktığı andır, işte o an. Sebep olmadan derinden bir gülümseme gelir yerleşir vücuduna.

24 yorum:

kancule dedi ki...

"Biraz yağmur kimseyi incitmez."
hele de yaz günü:)

BuRCu dedi ki...

"Size kendimden bahsediyorum doktor" :))
Mevsim fark etmez benim için. Seviyorum yağmuru da, birçok şeyi olduğu gibi...

dalgaizleri dedi ki...

Yağmur yağdığında Dünya'yı temizliyor yaratan derdi annem. Rüzgarla beraber belki de en nadir temiz şeylerden.

Yağsın yağmur arada .;)

hayalhanem dedi ki...

yağmur sevilmez mi? takım elbise varken hariç :) insanı bir anda bulunduğun ortamden çeker alır, apayrı dünyalara götürür.

BuRCu dedi ki...

Burak, annenin söylediğini not etmek lazım :) Öyle gerçekten. Yağsın yağsın, temizlenmeye ihtiyacı var dünyanın :)

hayalhanem, takım elbisene dikkat :) Götürüyor götürüyor, sonra güzelleştiriyor ruhu resmen.

limbolin dedi ki...

bu sene çok gördük yağmur ya. bakiymm, hala yağıyor burda düşünün:)

BuRCu dedi ki...

Bu yıl her şeyi fazla fazla gördük zaten. Ne az olsa ne fazla :)

nil dedi ki...

Burcu, ne demiş Mungan, "Yağmur herkese yağar, ama çok az insan tutar yağmurun ellerini..." ben ıslanmayı sevenlerdenim, hatta o kadar severim ki evdeysem balkondan camdan sarkıp yüzümü yağmura dönüp ıslanırım,tutarım ellerinden bırakmam...

BuRCu dedi ki...

Yağmurun ellerinden tutup bırakmadığımız için şanslı saymalıyız o zaman kendimizi :)
Teşekkür ederim.

ÖZGÜR dedi ki...

Anlaşılan o ki; bugün herkes benzer ruh halleri içinde.Evet!Temizlenmesi gereken, biz büyüklerin kirlettiği kocaman bir dünya var.Bende suskunluğa sığınarak izliyorum üzerimize gözyaşları misali yağan yağmuru.Sevgiyle...

cennebazz dedi ki...

Yok valla ne yaptıysam sevemedim şu yağmuru ://belki de bulutları, güneşle arama girdiği içindir kim bilir :)

BuRCu dedi ki...

Özgür, haklısınız. Kirleten bizleriz ve bunu kabul eden az kişi var.
Suskunluklarımızda gizli olanlar birer hediye adeta kendimize. Sevgiler sizinle olsun.

cennebazz, güneş dedin mi akan sular durur :) Onu yağmurla aldatmayı hiç istemiyorum aslında, onun yeri zirvede :) Her an neşeli olmak zararlı olmasın diye arada yağmura göz kırptığım için alınıyor herhalde, tam anlamıyla göstermiyor kendini.

zıvanasız dedi ki...

İki sevgilinin buluşması gibidir ilk yağmurun toprağa düştüğü an.

En güzel kokularını sürmüş, hasretle kucaklaşmış iki sevgili, iki kadim dost...

BuRCu dedi ki...

Birbirlerine kavuşunca güzelleşen...

zıvanasız dedi ki...

Ve çoğalan...

BuRCu dedi ki...

Maksimum noktasında yerini özleme bırakan...

zıvanasız dedi ki...

Evet dimi, uğurlar sonra toprak yağmuru, başka topraklara da yağabilisin diye...

Geriye özlemek kalır.

Kaka Kuka dedi ki...

Yağmur yağsa, uykum kaçsa
Bir kuş konsa badi parmağıma
ağlardım bir başıma diyorum ;:)

BuRCu dedi ki...

Uzun zamandır dinlememiştim, eskilere gittim yine ben :) Sağol.

Ben kuşlardan da küçüktüm, bir gece vaktiydi
Aşk tutttu elimden benim..
Geçtim düşler sokağından, bir gece vaktiydi
Ceplerimde hacı yatmazlar..

1i yok mu? dedi ki...

Yağmur deyince aklıma "İlkbahar yağmuru mu, sonbahar yağmuru mu?" diye iki seçenek aklıma geliyor.
eğer ilkbaharsa bir sorun yoktur. temüze çıkmak, yenilenmek, hayata yeni bir sayfa açmak gelir aklıma. Ama sonbaharsa karagünlerin geleceğinin belirtisini hisseder gibi olurum.. :(

BuRCu dedi ki...

Yazarken bu ayrımı düşünmemiştim. Yaz yağmuru gibi duruyor şimdilik.

Daha önce bir yazı yazmıştım son cümleleri şunlardı:
"Yağmurlu bir gecede kaybettiklerimi geri alamadım; umuyorum ki bir bahar günü birazını da olsa alabilirim. Daha yaşanacak çok yağmurlu gecelerim, güneşli günlerim olacak.
Tüm mevsimleriyle bu yaşam bizim, kıymetini bilelim."

http://burcu-d.blogspot.com/2011/03/gormesini-bilene.html

Kaka Kuka dedi ki...

Bende uzundur dinlemiyordum. Ama işte ön ayak olmakta güzel :)

crazywomanrosemary dedi ki...

Yağmur damlalarından kaçılmazdı eskiden..şimdilerde öylemi asit yağmuru,çöl kumu taşıyan bulutlar..insanın tadını kaçırıyor..

Ama şu var tüm bu olumsuz yağışlarda aynı şemsiyenin altında sevdiceğin de varsa bak o zaman durum değişir..;))

BuRCu dedi ki...

Öyle olunca durum değişmez mi hiç CMRM :) Sevdiğin varsa yanında her şey daha bir güzel gelmez mi zaten?
Hoş zamanlara ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...